توزیع یازده هزار تن نهاد دامی در بین دامداران از ابتدای سال تا کنون

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تا کنون یازده هزار نهاد دامی در بین دامداران استان توزیع شده است.

توزیع یازده هزار تن نهاد دامی در بین دامداران از ابتدای سال تا کنون

ایرج صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، با اشاره به خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی استان اظهار کرد: به منظور حمایت از تولید و تولیدکنندگان و افزایش ثبات بازار، در پنج ماه نخست سال جاری 96 هزار و 581 تن گندم، هفت هزار و 731 تن جو، 545 تن دانه روغنی کاملینا و هشت هزار و 387  تن دانه روغنی کلزا توسط شبکه تعاون روستایی استان از کشاورزان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته گندم 13 درصد، جو 507 درصد، کلزا 116 درصد و کاملینا 313 درصد رشد داشته است.

وی افزود: تاکنون 25 درصد بهای گندم کشاورزان، 97 درصد بهای کلزای کشاورزان و 69 درصد بهای کاملینای کشاورزان پرداخت شده است. 

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به نقش شبکه تعاون روستایی در توزیع مواد سوختی خصوصا توزیع 50 درصد سوخت ماشین آلات کشاورزی استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 22 میلیون لیتر انواع مواد سوختی توسط شبکه تعاون روستایی استان توزیع شده است.

صفایی در ادامه توزیع نهاده های دامی را یکی از خدمات مهم شبکه تعاون روستایی عنوان کرد، گفت:: در پنج ماهه اول سال جاری تاکنون یازده هزار تن نهاده دامی در بین دامداران توزیع شده و محدودیتی از لحاظ تامین نهاده های دامی در سطح استان وجود ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 9 روستا بازار با شعار از مزرعه تا سفره در 9 شهرستان در حال توزیع کالاهای اساسی در بین مردم هستند و این روستابازارها نقش مهمی در کاهش و تعادل قیمت و دسترسی بهتر به محصولات باکیفیت دارند.

وی افزود: در برخی شهرستان ها نیز محدودیت زمین جهت روستابازار وجود داشته اما رایزنی برای ایجاد حداقل یک روستابازار در هر شهرستان ادامه دارد.

صفایی در خصوص اهمیت کشت قراردادی تشریح کرد: کشت قراردادی در جهت مقابله با واسطه‌گری و افزایش درآمد کشاورزان مهم بوده و در سال گذشته 21 هزار هکتار کشت قراردادی توسط تعاون روستایی استان ثبت و برای تشویق کشاورزان به انعقاد قرارداد نیز جوایز و تسهیلاتی در نظر گرفته شد.

 وی ادامه داد: کشت قراردادی در اولویت برنامه های وزارتخانه برای تولید و خرید محصولات کشاورزی قرار دارد با این حال بعضی کشاورزان به علت بدهی بانکی و ترس از انعقاد قرارداد به دلیل کسر مطالبات دولت از بهای محصول حاضر به انجام کشت قراردادی نیستند، در صورتی که هیچ دستگاهی قادر به کسر بدهی کشاورز از بهای محصول نیست.

صفایی با بیان نقش تعاون روستایی در حذف واسطه ها گفت: اتحادیه ها، بازاریابی تولیدات کشاورزان و باغداران را دنبال کرده و می توانند تولیدات استان را با هدف کوتاه کردن مسیر فروش و حذف واسطه ها به مناطق هدف و سایر استان ها ارسال کنند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ارتباط با آموزش کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی نیز عنوان کرد: متناسب با نیاز اعضای تعاونی ها دوره‌های آموزشی مناسب برنامه ریزی و پیش بینی شده و برای هر گروه مانند مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، بازرسان و آموزش خاص آنان ارائه می شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان